trend terkini

Friday 23 December 2011

adat keluarga saya

Nama saya Liyana Fariza Zaharuddin.Umur saya 19.Saya mempunyai 2 orng adik lelaki.Saya anak sulung daripada 3 orang adik-beradik.Saya mempunyai seorang ayah dan seorang ibu yang sangat penyanyang.Ayah saya berasal dari Negeri Sembilan.Manakala ibu saya pula berasal dari Perak.Ayah saya bekerja sebagai polis trafik.Ibu  pula seorng suri rumh


kalau awak semua nak tahu keluarga sebelah ayah saya masih mengamalkan adat pepatih.Terutama sekali dalam adat perkhawinan.Apabila ada diantara keturunan kami yang berkhwin kami haruslah memakai lebih dari satu pakain.Baru-baru ini kami semua pulang ke kampung halaman ayah untuk menghadiri majlis perkhawinan kakak sepupu saya.Ayah memberitahu kami semua yang anak saudaranya itu membuat 21 persalinan pakaian.Antara pakain yang dipakai oleh kak.Murni ialah pakaian orang Cina,India,Jepun,Korea n banyak lagilah.Sampai disini dahulu lah cerita saya kali ini kalau ada masa saya akan menyambung lagi cerita tentang adat istiadad kelurga saya.salam

No comments: